Houd deze pagina in de gaten waar wij regelmatig een blog over ISL Online zullen plaatsen. Vandaag kun je de eerste blog lezen.
Blog 1
Over ISL Online
ISL Online is (sinds 1999) een pionier op het gebied van remote desktop control oplossingen. Sinds 2003 levert ISL Online remote support en remote access software aan IT-professionals en helpdeskmedewerkers in meer dan 100 landen. Eén van de grootste afzetmarkten is Japan waar zeer strenge eisen worden gesteld aan remote support oplossingen.
Je mag van ons maximale security verwachten!
Bij ISL Online begrijpen wij dat informatiebeveiliging uiterst belangrijk is voor u wanneer het gaat om connecties maken met externe computers. Wij voegen verschillende maatregelen en kenmerken toe die ISL Online veilig maken, en die ons helpen om te voldoen aan de strikte beveiligingsstandaarden die onze klanten van ons verwachten.
Twee-factor authenticatie
Twee-factor authenticatie is een extra beveiligingslaag voor technici en IT-professionals. Hierbij kan alleen verbinding worden gemaakt na het afronden van een 2-stappen verificatie. Dit maakt ongeautoriseerde toegang zo goed als onmogelijk.
Sterke encryptie
Een remote desktop-sessie met een klant op een afstand, komt tot stand met behulp van de RSA 1024/2048/4096-bit public-private sleuteluitwisseling. Bij een succesvolle RSA-sleuteluitwisseling wordt al het dataverkeer versleuteld met behulp van symmetrische AES 256-bits sleutels.
Sessie-Code
De helpdeskmedewerker geeft een unieke sessie-code aan de klant om de remote sessie tot stand te brengen. De sessie-code is niet meer geldig onmiddellijk nadat de verbinding is verbroken.
Firewall-vriendelijk
ISL Online start automatisch een uitgaande verbinding via de poorten 7615, 80 en 443; daartoe werkt de software met uw bestaande firewall en vraagt géén extra configuratie.
Let op:
In tegenstelling tot andere remote desktop software vendors, biedt ISL Online zogenaamde Self-Hosted varianten van haar software aan. Bijvoorbeeld de Server License of de Private Cloud, waarbij ISL Online software geïnstalleerd wordt op de server(s) binnen een organisatie. Meer en meer organisaties hechten steeds meer waarde aan het in eigen beheer houden en controleren van dergelijke oplossingen. Alle remote verbindingen verlopen via de eigen server(s) en niet via ISL servers in (o.a. Europese) datacenters.
Voor meer informatie, kijk op de website of neem contact met ons op.